BABOR Cleansing HY-Öl en Phytoactive Base


Het luxe merk Babor wordt voornamelijk in salons verkocht. Het merk kreeg de naam mee van de chemicus Michael Babor, die onder andere de formule bedacht van de HY-ÖL.

Wat is HY-ÖL?

BABOR heeft de natuurlijke reinigingskrachten van water en olie met elkaar verbonden en heeft een op de cosmeticamarkt unieke 2-fasen-dieptereiniging ontwikkeld. Special Edition, 'since 1956'

HY-ÖL is de hydrofiele reinigingsolie voor elke huid met zuiver natuurlijke oliën van soja, sesam en aardnoot en het quillaja-extract dat de reinigingswerking ondersteunt. HY-ÖL verwijdert op grondige en behoedzame wijze in combinatie met de op het huidbeeld afgestemde verzorging phytoactive, verontreinigingen die zowel in olie als in water oplosbaar zijn zonder een gespannen gevoel achter te laten. De huid ademt weer en de teint presenteert zich rozig fris.

PHYTOACTIVE BASE is de ideale verzorgingsfase bij de BABOR HY-ÖL reiniging voor een droge huid. Al tijdens de reiniging adstringeert het BABOR exclusieve detox-extract uit agrimonie. Geselecteerde kruidenessences uit munt, berk en rozemarijn verlevendigen en verfrissen de huid. Ze ziet er tot in de poriën gereinigd uit en heeft een rozig frisse uitstraling.
Gebruiksaanwijzing:

1. HY-ÖL op de droge huid aanbrengen. Hydrofiele sojaolie, sesamolie en aardnootolie verwijderen deeltjes die in olie oplosbaar zijn.

2. Phytoactive over de HY-ÖL verdelen. Het verzorgt de huid al tijdens de reiniging met natuurlijke kruidenextracten die op het huidbeeld zijn afgestemd.

3. Vingers met koud water vochtig maken en het gezicht masseren. Er ontstaat een melkachtige emulsie die grondig reinigt. Tot slot met koud water afwassen.

Er zijn meerdere versies, degene die ik getest heb is HY-ÖL & Phytoactive Base


Let op: BABOR Hy-Öl en/of de juiste BABOR Phytoactive horen bij elkaar en zijn niet bedoeld om zonder elkaar te gebruiken. Ze maken beide een onlosmakelijk deel uit van de 2-fasen reiniging. Alleen de Hy-Öl gebruiken of alleen de Phytoactive heeft dus geen zin. Lees het gebruiksadvies bij een van de BABOR Cleansing producten voor meer informatie.

Wat vind ik ervan?


Ik gebruik deze cleansing olie nu een week of 6. Het is een hele zachte reiniger die echt maar dan ook echt mijn huid niet uitdroogt. Mijn huid voelt na gebruik super schoon en fris en laat mijn huid niet uitdrogen nadat ik het heb gebruikt. Eyeliner en mascara verwijderen gaat ook goed, ik pak daarna toch nog een watje met mijn La Prairie eye makeup remover om de laatste restjes te verwijderen.



Conclusie

Deze 2 fasen cleanser doet alles wat een cleanser zou moeten doen: het reinigt goed zonder de huid uit te drogen, irriteert niet, verfrist...het is makkelijk en zuinig in gebruik. 

Een stralende huid begint met goed reinigen! Als je op zoek bent naar een fijne goede cleanser, dan is deze echt een aanrader!

Babor, you got me!