Bad hair days zijn verleden tijd met UNWASH



Ooit gehoord van het haarmerk Unwash? Zo niet, dan wordt het hoog tijd! Want deze producten zijn HOT! Unwash intorudceert een nieuwe methode die het haar en de hoofdhuid reinigt zonder de natuurlijke oliën aan te tasten. Co-washing is het nieuwe, verzorgende wassen dat zich concentreert op de beste eigenschappen van het haar en ervoor zorgt dat het haar langer glanst, zachter aanvoelt, kleur langer vasthoudt en minder afbreekt.


Co-wassen staat voor "alleen-conditioner wassen". Het houdt in dat er geen shampoo gebruikt wordt tijdens de wasbeurt en het haar uitsluitend met een conditioner wordt gereinigd. Het stript daarbij het haar ook van huideigen en voedende oliën. Shampoo bevat namelijk oppervlakte-actieve stoffen die zorgen voor een schuimlaag. Deze schuimlaag kan, bij overmatig gebruik, juist zorgen voor droger en doffer haar. Hoewel conditioner deze stoffen ook bevat, is de formule van een conditioner veel milder en reinigt deze het haar zonder de natuurlijke oliën aan te tasten. De vochtbalans van het haar blijft op deze manier behouden, waardoor je geniet van betere handelbaarheid, meer volume en levendige, glanzende kleur.
Unwash reinigt het haar dus op een intelligentere wijze, waarbij vuil en residu uit het haar op een milde wijze worden verwijderd, terwijl vocht wordt ingesloten om zo kleurbehoud te bevorderen en de natuurlijke integriteit van het haar te waarborgen. Unwash is geschikt voor alle haartypen: droog, gekruld, lang, vol, dun en gekleurd haar. 



Ik heb droog, dik en steil haar. Ook beschadigd omdat ik het vaak ontkleur en graag een stijltang gebruik. Ik gebruik altijd goede producten en probeer mijn haar goed te verzorgen, dus niemand ziet echt hoe erg beschadigd het is, maar ik voel het wel.

Wat ik bij de meeste shampoo's merk is dat ze mijn haar echt strippen en dat het na het wassen heel erg droog aanvoelt. Dus moet ik altijd een cremèspoeling geruiken en wordt mijn haar slap en daar hou ik helemaal niet van. Met unwash is dat niet nodig =).


Ik heb de producten getest en ik voelde al gelijk een verschil in de gladheid en zachtheid van mijn haar. Ik had eerlijk gezegd niet veel verwachtingen omdat ik zoveel producten heb geprobeerd. Maar zodra ik de bio cleansing conditioner heb gebruikt voelde het alsof ik naar de kapsalon was geweest voor een deep conditioning behandeling, na het uitspoelen voelt mijn haar heerlijk glad en zacht aan..I like it!

Bio-Cleansing Conditioner (elke dag)


De Bio-Cleansing Conditioner is hét product dag het (dagelijks) gebruik van shampoo vervangt. In slecht één stap ziet het haar er niet alleen gezonder uit maar is het ook minder kwetsbaar. Bij regelmatig gebruik van de conditioner zal het haar zachter, pluisvrij en beter handelbaar worden. Het haar krijgt daarnaast meer veerkracht en volume. 


De Bio-Cleansing Conditioner is geschikt voor alle haartypes en -texturen, ook gekleurd haar, en kan iedere dag gebruikt worden. De conditioner bevat gen sulfaat, parabenen of gluten en is volledig veganistisch. 

Anti-Residu Cleanse (af en toe)

De Anti-Residu Cleanse is je nieuwe incidentele reiniger die net een beetje meer doet. De celanse is ontwikkeld als een resetknop voor het haar. Wanneer het haar veel stylingsproducten te verduren heeft gehad, geeft de Anti-Residu Cleanse het haar weer frisse start. Deze pH-gebalanceerde reiniger is mild en zeer effectief. De cleanse verwijdert vuil en residu van stylingsproducten zonder de natuurlijke oliën van het haar aan te tasten. Het haar blijft hierdoor in balans en ziet er mooier en gezonder uit. 

De Anti-Residu Cleanse is niet voor dagelijks gebruik, maar wordt eerder één tot vier keer per maand aangeraden. De cleanse is geschikt voor alle haartypes en - texturen en bevat geen sulfaat, parabenen of gluten. De Anti-Residu Cleanse is daarnaast volledig veganistisch. 

Hydrating Masque (af en toe) 

Het Hydrating Masque is een hydraterend en voedend masker dat doordrenkt is met herstellende natuurlijke oliën en extracten die de vitaliteit van het haar van binnenuit versterken. Het masker herstelt de vochtbalans waardoor het haar niet alleen zachter en gezonder aan voelt, maar ook meer body en veerkracht heeft. 

Voor de beste resultaat is het aanbevolen om het masker gemiddeld één keer per week te gebruiken, maar in ieder geval altijd na gebruik van de Anti-Residu Cleanse. Het Hydrating Masque is geschikt voor alle haartypes en -texturen en bevat geen sulfaat, parabenen of gluten. het masker is daarnaast ook diervriendelijk. 


De producten van Unwash zijn verkrijgbaar via unwash.nl en bij geselecteerde kapsalons. 

Zijn jullie al bekend met producten van Unwash? En wat zijn jullie ervaringen?