Relaties



Hi beauties! Vandaag ga ik het hebben over een aantal kenmerken die heel belangrijk voor me zijn voor een goede relatie.




Ik krijg de laatste tijd veel berichten met vragen zoals; ik zie geen persoonlijke post meer over je relatie waarom? en wat denk je over relaties.. en daarom weet ik dat er toch wel een heleboel mensen zijn die mijn blogposts lezen en mijn mening de shit waard vinden =)




Mijn blogpost gaat over relaties. Eigenlijk elk type relatie, zoals romantische, vriendschap, zakelijk en noem maar op.. ik ga kenmerken noemen die je nodig hebt bij elke soort (gezonde) relatie.

De nummer 1 is RESPECT. Als iemand jou niet respecteert, gelijk blokkeren en wegwezen! Weiger in alle gevallen onrespectvol gedrag en emotionele verwaarlozing.


EERLIJKHEID

Hoe lelijk is het dat een persoon jou niet waard vind om eerlijk tegen je te zijn.. Grrr ik kan gewoon niet met woorden uitdrukken hoe erg ik dit vind. Als iemand tegen je liegt is dat niet okay, waarover dan ook.. iemand die niet eerlijk tegen je is kun je niet vertrouwen.


SUPPORT

Het volgende wat heel belangrijk voor me is.. is support. Als iemand je niet kan steunen bij de beslissingen die je probeert te maken of de keuzes die je probeert te maken. Dan is dat niet echt een behulpzaam persoon om in je omgeving te hebben. Als iemand jou dromen niet eens serieus neemt en blijft kleineren, zorg er voor dat je zo snel mogelijk in een omgeving komt met mensen die met je mee denken en je motiveren in plaatst van mensen die niets anders doen dan sarcastische grappen maken, je afkraken, je bekritiseren en je niet steunen!


SAMENWERKING

Samen beslissingen kunnen nemen, zowel kleine beslissingen als grote beslissingen. Een relatie zal nooit werken als er geen samenwerking en begrip voor elkaar is.


VERTROUWEN

Mensen in je omgeving moet je kunnen vertrouwen, als dat niet het geval is dan is er toch geen reden om ze een plek in je leven te geven. Als iemand je geen enkel reden geeft om hem/haar te vertrouwen hoef je die gene geen plek in je leven te geven. Verlos jezelf!

Zelfs als iets ongelooflijk lijkt, maar het geeft je alle redenen om het te vertrouwen dan is dat helemaal prima..
Als er iets ongelooflijk lijkt en je ook nog absoluut geen reden geeft om te vertrouwen, weg ermee! in de vuilniszak, BYE!


VERANTWOORDELIJKHEID

We zijn allemaal mensen en we maken fouten en doen soms domme dingen, maar iets wat ons een goed mens maakt is dat we verantwoordelijkheid hebben voor de fouten die we maken. Als iemand zijn eigen fouten niet inziet en steeds iemand anders de schuld geeft. Oh ja dat heb ik gedaan MAAR OMDAT... of nee ik was het niet het is mijn schuld niet Piet heeft het gedaan, fuck Piet!...

Als mensen niet de verantwoordelijkheid voor hun eigen acties kunnen nemen zijn ze echt absoluut niets waard, niets anders dan hoofdpijn =) weg ermee !

VEILIGHEID (COMPASSIE)

Hiermee bedoel ik geen financieel veiligheid maar dat je je veilig en goed voelt bij iemand.
Iemand waarvan je weet dat die bij je zal zijn als je pijn en verdriet hebt, en jou zal steunen en begrijpen.

Als iemand je emotioneel of lichamelijk hoe dan ook pijn doet..en je als shit laat voelen, verspil dan niet je tijd. Verspil je tijd niet met mensen die je onveilig laten voelen, is echt niet de moeite waard




Love,

Elvie